Soaki Movement - Frisörsalong i Umeå

Soaki Movement - Frisörsalong i Umeå

Soaki
Reklamationspolicy

Reklamationer

Vi jobbar förebyggande med att göra noggranna konsultationer, informerar och utbildar dig i hur du ska ta hand om ditt hår. Precis som att vi frisörer ska var ärliga och tydliga så vill vi att du som kund också ska vara det och kunna redogöra din historik om ditt hår. Om du skulle vara missnöjd med någon av våra behandlingar så hör gärna av dig så vi kan rätta till och hitta en lösning. Vi dokumenterar och skriver journal i datasystemet på ditt kundkort så vi har alla detaljer om ditt hår. Det är stor skillnad på felaktigt utfört hantverk efter konsultation, kontra att du som kund inte trivs/ångrar eller ändrar din historik och vill ha något annat än det som vi kommit överens om. Prata med oss så hittar vi en lösning!

Reklamationpolicy

Produkt: Om du ångrar eller inte tycker om produkten du köpt av oss får du komma in och byta ut den mot en annan produkt. Byter ej ut produkter som är provade till mer än hälften. Detta loggas och registeras i kassan på ditt kundkort. Därför kan du inte utnyttja vår välvilja som en del av att systematiskt “prova” nya produkter som en rutin.

Presentkort: För att det ska vara giltigt ska det unika presentkortsnumret vara med. Giltighetstiden på presentkort är det som gäller

Kvitto: Vi nekar samtliga returer där giltigt kvitto utfärdat av salongen saknas. Kortslipp eller skärmdump från internetbank utan detaljerad information om köpet är inte tillräckligt som bevis på genomfört köp då det inte specificerar vad beloppet representerar. 

Klippning: Om du känner att något behöver mindre behöver fixas till när frisyren har landat på plats i din vardag så hjälper vi dig självklart. Ta gärna kontakt med oss via mail eller per telefon. Om det är ett större missnöje så kontakta salongsansvarig. Reklamation bör ske två veckor efter behandling, därefter sker en behandlingsplan som är unik för dig.

Färg/Permanent: Om du känner dig missnöjd med din kemisk behandling hos oss, ska du inom 2 veckor höra av dig till oss för att prata om vad som inte är bra med behandlingen. I samråd med din frisör diskuterar ni åtgärd. Reklamation bör alltså ske inom 2 veckor. Du ska ha skött håret enligt frisörens rekommendationer. Ej tvättat håret på 48 timmar efter behandling även använt rätt schampo och balsam som passar din behandling.

Övriga behandlingar: Vid övriga behandlingar, hör av er inom en vecka till oss om du inte är nöjd med resultatet av behandlingen. Diskutera med frisören och kom fram till hur ni ska åtgärda ditt bekymmer.

Vi följer ARN, Allmänna Reklamationsnämnden.

Boknings villkor: Vi vill gärna se att du avbokar din tid 24 timmar innan din tid. Detta är för att vi har stort bokningstryck och skulle gärna vilja ge någon annan tiden. Du blir debiterad 75% av tiden om du inte har ett giltigt skäl. Men är man sjuk så är man sjuk och det gäller även för oss frisörer.

Avbokning: Avbokning via telefon och mail: Ange namn, telefonnummer och din tid.

Nya trender

Klippning

Styling • Maskin • Massage
Förändring

Färgning

Balayage • Slingore • Nyansering
Perfektion

Fransar & Bryn

färgning • formning
Något nytt?

Konsultation

Gratis för nya kunder!
Klassiskt

Permanent

Lockigt eller rakt?
Extensions

Hairtalk

Omsättning av extensions